27 septembrie 2013

Proștii

Eu sunt Alex Vidia. Sunt inteligent și perfect. Oamenii care nu mă cunosc au o părere excelentă despre mine. Asta îmi da toate motivele să simt același lucru față de mine. Sunt genial. Când m-am născut, am vorbit în rime: "Socrate n-avea dreptate!" La zece ani m-am ascuns după un colț ca să o sperii pe o mătușă, dar pe dracu', după colț a apărut altă femeie! Ce nu face un infarct ușor pentru condiția fizică?.. Am călătorit mai mult ca Vasco, prea mult ca să-mi fac Casco (rimă de neuitat, tatuează-ți-o smerit pe pleoape). Am cucerit orizonturi și granițe - odată am încercat să trec în Bulgaria cu permisul de bibliotecă. Am frânt inimi de fete grase și sunt sigur că am reinventat ortoepia. Sunt magistral. Când am dat nas-în-nas prima oară cu o vedetă i-am dat "Bună ziua!", de parcă o cunoșteam de la mine din sat. Știu toate capitalele lumii, mai puțin pe unele din Asia și Europa. Și Africa. Îl urmăresc pe Moise Guran cu o ureche critică,  profund călită în secretele economiei de clasa a-IX-a. Sunt o enciclopedie a muzicii clasice. Beethoven a scris "fur Elise" și Mahler-u-i ler. Dacă plouă e de la nori și dacă nu, nu. Știu tot. Când Google nu încarcă prompt răspunsul să știi că se consultă cu mine. Am bătut un apropo până la moarte, cusută cu ață albă, da' tot e altă soarte (rimă esențială, fără niciun rost în contextul ăsta). Eu n-am cultură generală, am cultură mareșală. Sunt frustrat de toată lumea limitată care mă înconjoară. Mai ales de moldoveni... Ce, au avut și ei un Eminescu, un Bacovia, Porumboiu, Kogălniceanu, Poni, Cantemir, Pallady, Culianu, Tzara, Negruzzi, Enescu, Mungiu, Palade, Racoviță și ar trebui să-i iertăm??? J'accuse! Noroc cu mine și cu oamenii care-mi seamănă. Suntem puțini dar foarte buni. Ăștia care vorbesc cu urechea la speaker ar trebui să ne aplaude înlăcrimați. Mulțumim că existăm. Mă duc să ascult  Holograf.